Van de voorzitter…

De Meern, 29 juni 2020

We mogen weer!

Met deze drie woorden zou ik dit verhaal willen beginnen. Om precies te zijn hoop ik jullie allemaal dinsdag 7 juli weer te mogen begroeten in de Marezaal. De jeugd was al buiten bezig en mag ook weer naar binnen. Het was goed de kinderen al weer bij elkaar te hebben maar zowel kinderen als begeleiders hebben geconstateerd dat goed tafeltennis toch echt binnen moet gebeuren en niet buiten. De jeugd wordt apart geïnformeerd over het vervolg. Dit bericht is specifiek voor alle seniorleden.

We gaan opstarten in 3 fases. Dinsdag 7 en dinsdag 14 juli gaan we gebruiken om elkaar weer te ontmoeten en alle richtlijnen waar we mee om moeten gaan te testen. Dan gaan we 4 weken dicht.

Vervolgens gaan we vanaf 18 augustus van start met het nieuwe seizoen. We evalueren ondertussen de eerste 2 weken in juli en nemen de leermomenten mee.

Tot slot starten we half september ook weer met competitie spelen en ervaren we hopelijk (bijna) alles weer als vanouds.

Om alles in goede en veilige banen te leiden vinden jullie bij deze bijlage een document met daarin uitgewerkt alle richtlijnen. Als bestuur hebben we vanaf het begin af aan de richtlijnen van de bevoegde instanties gevolgd. Dat blijven we doen en verwachten we ook zonder uitzondering van de leden. In de bijlage kun je de details lezen. Lees ze alsjeblieft goed door. Het is allemaal gebaseerd op de voorgeschreven protocollen van NOC-NSF, NTTB en gemeente die op hun beurt RIVM weer als leidraad hebben. ’t Is misschien veel maar wel van belang.

Een paar praktische punten voor 7 en 14 juli. Kom svp vanaf 20.15. De jeugd speelt tot 20.00 uur en zo houden we deze weken het wisselmoment overzichtelijk. Na 20.15 ben je uiteraard vrij om in en uit te lopen. Dat kan mits je wel de presentielijst bij de ingang invult bij binnenkomst en vertrek. De lijst is verplicht ivm bronnen en contactonderzoek mocht dat nodig zijn. De lijst wordt alleen hiervoor gebruikt en na 4 weken vernietigd.

Volg svp de aanwijzingen in de zaal en gebruik de in de zaal aanwezige hygiëne middelen op de manier waarvoor ze bestemd zijn en de momenten waarop het moet. Belangrijkste zaken:

  • Volg de aangegeven looplijnen in de zaal
  • Gebruik de hand-gel bij de tafel als je gaat spelen en als je stopt
  • Maak de tafelbladen schoon nadat je gespeeld hebt (spullen staan bij de tafel)
  • Gooi afval in de bestemde afvalbak in de zaal
  • Doe ballen in de gebruikte ballenbak nadat je hebt gespeeld
  • Hou als je niet speelt in alle gevallen 1,5 meter afstand
  • Tijdens het spelen geldt de 1,5 meter niet dus dubbelen mag
  • Toiletten kunnen worden gebruikt. Houd ze zo schoonmogelijk en gebruik de hand-gel
  • Kleedkamers mogen worden gebruikt, max 6 personen tegelijk en op 1,5 meter
  • Douches mogen worden gebruikt. Max 2 personen per keer en op 1,5 meter
  • De kantine is open. Volg de instructies en de aanwijzingen van Jaco op
  • Voor 7 en 14 juli geldt dat de kantine nog niet alles op voorraad heeft. Voldoende om ons te vermaken, maar er kunnen dingen zijn die niet op voorraad zijn.
  • We betalen 7 en 14 juli in de kantine nog contant. Als het goed is hebben we vanaf 18 augustus een echte pinautomaat.

’t Is alweer een heel lijstje. In detail zijn ze uitgewerkt in de bijlagen. Nogmaals lees die alsjeblieft goed door.

De afgelopen periode is voor iedereen bijzonder geweest. Ik hoop dat iedereen geen groot leed heeft moeten mee maken in zijn directe omgeving om welke reden dan ook. Dat kan natuurlijk echter wel het geval zijn geweest. We zullen de verhalen vast van elkaar horen.

Helemaal terug naar hoe het was zal nog niet gaan. Er is nog steeds een virus in onze leefwereld waartegen we onszelf niet 100% kunnen beschermen. We kunnen er wel veel aan doen.

Ik hoop dat het ons gezamenlijk lukt om weer goed op te starten. Bestuur en kantine commissie hebben er alles aan gedaan om dat te bewerkstelligen. Een paar tips van mijzelf nog aan jullie voor de omgang met elkaar in relatie tot de maatregelen tgv Corona.

  1. Gebruik altijd het gezonde verstand
  2. Houd je aan de afspraken en spreek elkaar er positief kritisch op aan als het even niet lukt
  3. Houd rekening met elkaar en respecteer dat ieder anders omgaat met een situatie als deze

Ik ben er van overtuigd dat we het samen kunnen. Heel veel plezier weer en tot dinsdag de 7e of later.

Misja Heller

Voorzitter